tirsdag 16. juni 2009

Står vi overfor en korreksjon nå?

Det snakkes stadig vekk om når korreksjonen ned / ("gevinstsikringen") vil komme. Jeg ønsker ikke å spekulere nærmere i dette da jeg trader mest selskapsspesifikt / long cases nå.

Jeg ønsker dog å belyse støttenivåer i hovedchartet.

Har lagt ved en chart som viser 21-dagers WMA, RSI og Fibonacci.




Man kan lese ut i fra grafen at dersom vi closer under 3-ukers glidende WMA, møter vi første støtte på ca 289,7. Deretter har vi et par våte støttenivåer i tradingrange mellom 281 og 290. Hvis tilfelle er at det kommer en reaksjon ned nå, som vil være naturlig, antar jeg først og fremt at vi ikke kommer til å reagere mer ned enn maksimum 10-15%.
Ser man isolert på RSI er vi i en litt overkjøpt sone nå.

Som jeg indikerte tidligere har jeg lett etter flere long cases i det siste (3-6-9 mnd), disse skal jeg komme tilbake til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar